Oferta

Mając na celu jak najwyższą jakość świadczonych usług stale podnosimy nasze umiejętności zawodowe poprzez szkolenia, nie bojąc się nowych wyzwań, tak by naszym klientom mieszkało się lepiej.

 
  • przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji, prowadzenia i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty,
  • przygotowywanie pod względem formalno - merytorycznym umów zawieranych przez Wspólnotę z wykonawcami i dostawcami,
  • dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • realizacja uchwał organów Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.,
  • prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i mieszkańców, reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej zgodnie z ustawą o własności lokali,
  • prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
  • wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali,
  • przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej,
  • przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości,
  • przygotowanie projektu planu pozyskiwania pożytków,
  • doradztwo i pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości (negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych),
  • zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców,
  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • przygotowywanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynków i urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
  • bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości, przygotowanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
  • nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, dokonywanie odbiorów prac z udziałem przedstawicieli Wspólnoty,
  • opracowanie planu finansowego wspólnoty (budżetu),
  • oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości,
  • oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z planowanymi remontami,
  • obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów z uwzględnieniem innych źródeł finansowania (pożytki i kredyty),
  • prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej,
  • dekretacja i analiza dokumentów księgowych,
  • analiza realizacji założeń planu finansowego w trakcie roku budżetowego (monitorowanie kosztów),
  • opracowywanie sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej na koniec roku obrachunkowego obejmującego:- wykazanie przychodów wraz z analizą ich pochodzenia
    - wykazanie kosztów wraz z analizą ich powstawania
    - wykazanie należności według poszczególnych dłużników
    - wykazanie zobowiązań według poszczególnych wierzycieli
    - wyliczenie wyniku finansowego
    - wykazanie środków pieniężnych na koniec roku
  • opracowanie sprawozdania finansowego dla funduszu remontowego,
  • rozliczenie wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej,
  • rozliczanie zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz właścicieli
  • rozliczanie funduszy pomocniczych,
  • prowadzenie rozrachunków publiczno - prawnych,
  • doręczanie wezwań płatniczych dłużnikom wspólnoty,
  • pozyskiwanie dofinansowań, kredytów i pożytków,
  • uzyskanie NIP i REGON,
  • archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych.
  • otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek w ramach udzielonego pełnomocnictwa.,
  • prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
  • prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
  • pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od najemców, kontrola należności, rozliczenie dokonywanych wpłat,
  • kalkulacja wpłat wnoszonych przez mieszkańców i użytkowników, zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej, w tym funduszu remontowego i eksploatacyjnego,
  • windykacja należności powstałych w czasie realizacji umowy,
  • naliczanie ustawowych lub uzgodnionych ze Wspólnotą odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, dochodzenie na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością,
  • prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości.
  • prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji,
  • dokonywanie odczytów wodomierzy w lokalach mieszkalnych,
  • zapewnienie przez obsługi konserwacyjnej budynku oraz pogotowia technicznego w zakresie instalacji elektrycznych, wodno - kanalizacyjnych, gazowych oraz centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody,
  • zapewnienie utrzymania porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia,
  • zapewnienie konserwacji urządzeń małej architektury, placów zabaw oraz pielęgnacji trawników, żywopłotów i drzewostanu,
  • zapewnienie wywozu nieczystości stałych,
  • zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania nieruchomości w okresie zimowym,
  • zapewnienie na koszt Wspólnoty usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej ( domofony inne instalacje),
  • realizacja remontów:
    - pozyskiwanie ofert potencjalnych wykonawców
    - zlecenie wykonania projektu (jeżeli będzie wymagany)
    - realizowanie wybranej (poprzez przyjęcie uchwały) oferty
    - zgłoszenie robót lub uzyskanie pozwolenia na budowę
    - zawarcie umowy na wykonanie remontu
    - nadzór nad wykonaniem robót budowlanych
    - odbiór (ilościowy i jakościowy) wykonanych prac
    - rozliczenie remontu

 

Zakres czynności będzie uzależniony od stanu technicznego nieruchomości i wyposażenia w instalacje i urządzenia (systemy monitorowania, instalacje p-poż, własne kotły centralnego ogrzewania itp.).