Obsługa księgowa nieruchomości
W ramach obsługi księgowej nieruchomości przede wszystkim prowadzimy ewidencję księgową i pozaksięgową, a także opracowujemy plany i sprawozdania finansowe. Ponadto w imieniu naszych zleceniodawców pozyskujemy dofinansowania, kredyty i pożyczki na określony cel. Oprócz tego wśród głównych usług świadczonych przez firmę wymienić można:
- opracowanie planu finansowego wspólnoty (budżetu),
- szacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości i z planowanymi remontami,
- obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów z uwzględnieniem innych źródeł finansowania (pożytki i kredyty),
- dekretacja i analiza dokumentów księgowych,
- analiza realizacji założeń planu finansowego w trakcie roku budżetowego (monitorowanie kosztów),
- opracowywanie sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej na koniec roku obrachunkowego obejmującego:
- wykazanie przychodów wraz z analizą ich pochodzenia,
- wykazanie kosztów wraz z analizą ich powstawania,
- wykazanie należności według poszczególnych dłużników,
- wykazanie zobowiązań według poszczególnych wierzycieli,
- wyliczenie wyniku finansowego,
- wykazanie środków pieniężnych na koniec roku;
- opracowanie sprawozdania finansowego dla funduszu remontowego,
- rozliczenie wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej,
- rozliczanie funduszy pomocniczych,
- prowadzenie rozrachunków publiczno-prawnych,
- uzyskanie NIP i REGON,
- archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych,
- otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek w ramach udzielonego pełnomocnictwa,
- prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości.
Zapewniamy profesjonalne wsparcie merytoryczne i doradztwo w zakresie kwestii związanych z księgowością. Możemy dokonać optymalizacji procesów księgowych. Wybór naszej firmy to wybór zespołu specjalistów, którzy wezmą na siebie odpowiedzialność za wszelkie czynności związane z prowadzeniem księgowości.
Obsługa finansowa nieruchomości
Nasza firma w ramach obsługi księgowej nieruchomości świadczy również usługi z zakresu obsługi finansowej. Zajmujemy się pobieraniem opłat od najemców i kontrolowaniem należności. Rozliczamy dokonywane przez mieszkańców i użytkowników wpłaty oraz kalkulujemy zaliczki na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej, w tym funduszu remontowego i eksploatacyjnego. Zajmujemy się prowadzeniem rozliczeń z dostawcami mediów i usługodawcami działającymi na rzecz Wspólnoty.
Zajmujemy się również windykacją należności. Naliczamy ustawowe (lub uzgodnione ze Wspólnotą) odsetki za zwłokę, wysyłamy upomnienia, doręczamy wezwania płatnicze dłużnikom i – jeśli to konieczne – dochodzimy należności na drodze sądowej.